[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
برخی از مالکان تلفنهای اپل که قرار می بود هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس را دریافت کنند، به علت آنچه تبلیغات نادرست خوانده شده از این شرکت شکایت کردهاند.
به نقل از نشریه آکسیوس، این شکایت روز چهارشنبه در دادگاه منطقهای ایالات متحده در سن خوزه کالیفرنیا علیه اپل به ثبت رسیده است. این شکایت به جستوجو تعیین حالت حقوقی و دریافت خسارت از سوی مشتریانی است که آیفونهای تجهیزبه اپل اینتلیجنس و دیگر دستگاههای این شرکت را خریداری کردهاند. شاکیان ادعا میکنند قابلیتهای هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس وعده داده شده برای دستگاههای خود را دریافت نکردهاند.
اپل چندین دفعه اراعه قابلیتهای تازه اپل اینتلیجنس را به تعویق انداخته است
وکلای شاکیان در شکایتنامه خود حرف هایاند: «تبلیغات اپل یک انتظار آشکار و معقول را در مصرفکننده تشکیل میکرد که این قابلیتهای متغیرکننده [اپل اینتلیجنس] بعد از اراعه آیفون در دسترس خواهند می بود. برخلاف ادعای متهم مبنی بر قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی، نسخهای زیاد محدود از اپل اینتلیجنس را اراعه کرده و مصرفکنندگان را در رابطه کاربرد و کارکرد واقعی آن گمراه میسازد.»
اپل پیشازاین چندین دفعه اراعه قابلیتهای تازه اپل اینتلیجنس را به تعویق انداخته می بود و تابهامروز نیز نتوانسته موارد وعده داده شده را به مشتریانش اراعه کند. بلومبرگ پیشتر گزارش داده می بود که «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، اعتمادش به توانمندیهای «جان جیاناندریا»، رئیس واحد هوش مصنوعی این شرکت را از دست داده است.
اما دردسرهای اپل فقط به اراعه اپل اینتلیجنس ختم نمیبشود و این شرکت در عرصه گسترش محصولات هوش مصنوعی با مشکلات جدیتری روبه رو است. اپل بهتازگی اظهار کرده که اراعه نسخه پیشرفته سیری را به سال ۲۰۲۶ موکول کرده است. این اتفاق درحالی رخ میدهد که اپل قرار می بود این نسخه را در ماه جاری روانه بازار کند.
برخی منبع های گزارش دادهاند که ایرادات یافت شده در نسخه تازه سیری احتمالا اپل را ناچار کند این قابلیتها را از اول گسترش دهد. بلومبرگ پیشازاین گزارش داده می بود که «رابی واکر»، مدیر ارشد اپل، تأخیر در اراعه نسخه پیشرفته سیری را زشت و شرمآور خوانده است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

