[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
ایکس از تبلیغکنندگان بزرگ به تهمت «بایکوت غیرقانونی» این شرکت شکایت کرد. در شکایت این شبکه اجتماعی آمده است که چند برند ازجمله Unilever و Ørsted با یکدیگر توطئه کردهاند تا از طریق «فدراسیون جهانی تبلیغکنندگان» (WFA)، میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی را از ایکس دور کنند.
شرکتها برای پیوستن به این برنامه از WFA با نام «اتحاد جهانی برای رسانههای مسئول» (GARM)، باید با این کار موافقت کنند که انجام تبلیغات در شبکههای اجتماعی که با استانداردهای ایمنی سازمان مطابقت ندارند را متوقف کنند. ایکس در شکایت خود ادعا میکند که GARM بایکوت تبلیغاتی توییتر را سازماندهی کرده است تا آن را ناچار به پیروی از استانداردهای ایمنی کند.
این شکایت درحالی نقل شده است که ایکس ماه قبل اظهار کرده می بود که برای پیوستن مجدد به GARM «شوقزده» است.
مدیرعامل ایکس و ایلان ماسک درمورد تبلیغکنندگان
در همین رابطه، «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس با انتشار کردن ویدیویی در این شبکه اجتماعی میگوید:
«شواهد و حقایق از ما حمایتمیکنند. آنها توطئه کردهاند تا ایکس را تحریم کنند که این کار توانایی ما برای پیشرفت در آینده را تهدید میکند. این کار میدان جهانی شهر شما، مکانی که میتوانید در آن آزادانه و آشکارا صبحت کنید را در معرض خطری طویل زمان قرار میدهد.»

ایلان ماسک نیز نسبت به این نوشته عکس العمل نشان داده است و با انتشار کردن یک پست جداگانه میگوید که «هر شرکتی را تشویق میکنم که اگر بهطور سیستماتیک توسط تبلیغکنندگان بایکوت شده است، از آنها شکایت کند». ماسک این چنین میگوید که امکان پذیر از طریق قانون RICO که مقصد آن سرکوب جرایم سازمانیافته است، مسئولیت کیفری وجود داشته باشد.
ایکس از دادگاه میخواهد که عمل های تبلیغکنندگان را غیرقانونی اظهار و خسارت شرکت را تعیین کند. در شکایت این شرکت به گزارشی درمورد WFA از کمیته قضایی مجلس نمایندگان استناد شده است که حرف های می بود «حرکت WFA و GARM در تبانی برای پولزدایی از محتوای نامطلوب دلواپسکننده» است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

