[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
باآنکه تعداد بسیاری از کارکنان دلواپس این می باشند که هوش مصنوعی جانشین آنها بشود، اما اکنون این چنین امری زیاد دور از حقیقت بهنظر میرسد. اکنون برخی شرکتها از کوپایلوت مایکروسافت برای انجام کارهای کوچک و طاقتفرسا همانند رونویسی جلسات و ارسال ایمیل منفعت گیری میکنند. درواقع این هوش مصنوعی همانند یک کارآموز بهکار گرفته میبشود.
بر پایه گزارش ZDNet، شرکتهایی همانند «آمادئوس»، که یک شرکت نرمافزاری مسافرتی است، درحال یافتن راههای مخصوص خود برای منفعت گیری از کوپایلوت در فرایندهای کاری می باشند. برای مثال آمادئوس به کارمندان خود آموزش داده که چطور از هوش مصنوعی برای افزایش منفعتوری در دفتر منفعت گیری کنند.
کارمندان آمادئوس از کوپایلوت برای انجام ماموریت های تکراری و خستهکننده همانند رونویسی جلسات منفعت گیری میکنند. بهاین صورت، هنگامی این هوش مصنوعی این چنین کارهای طاقتفرسایی انجام دهد، کارمندان میتوانند در دیگر عرصهها منفعتوری خود را افزایش دهند.
منفعت گیری از کوپایلوت به گفتن کارآموز
هرچند مایکروسافت روی توانمندیهای کوپایلوت در عرصههای گوناگون کار کرده است و آن را یک دستیار دیجیتالی میداند، اما گویا کارمندان آمادئوس چندان از آن برای جستجوی پیشرفته آنلاین یا ساختن پاورپوینت منفعت گیری نمیکنند. درعوض در این شرکت از کوپایلوت برای ثبت و خلاصهکردن صورتجلسات و تهیه پیشنویس ایمیلها منفعت میبرند.
بهعبارت دیگر این فناوری پیشرفته، برای انجام کارهای ساده اداری مناسب است و بهنوعی یک کارمند تازهکار یا کارآموز محسوب میبشود. این چنین این هوش مصنوعی دقیقتر از انسان میتواند این چنین کارهای تکراری و طویل را انجام دهد.
نحوه منفعت گیری شرکت آمادئوس از هوش مصنوعی، مثالای از نگه داری یک اعتدال خوب بین هوش مصنوعی و انسان در محیط کار است. اگر از هوش مصنوعی بهگفتن ابزاری منفعت گیری بشود که کارهای تکراری کارکنان را انجام دهد، میتوان اتلاف زمان را افت داد و منفعتوری کارکنان را در کارهای دشوارتر بالا برد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع

