[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
شرکت مخابراتی AT&T خبرداد که اطلاعات بیشتر از ۷.۶ میلیون مشتری جاری و ۶۵ میلیون مشتری اسبق آن هک شده است. بهجستوجو اظهار این نوشته، AT&T رمزهای عبور مشتریانی را که تحتتأثیر قرار گرفتهاند، ریست کرده و میگوید که اطلاعات آشکارشده «امکان پذیر شامل نام کامل، آدرس ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن، شماره فراهم اجتماعی، تاریخ تولد، شماره حساب AT&T و رمز عبور باشد».
AT&T در بیانیه خود توضیح میدهد که با ارسال «ایمیل یا نامه» با مشتریان صدمهدیده خود در تماس است تا بدانند چه دادههایی از آنها سرقت شده و این شرکت در روبه رو آنها چه کاری انجام میدهد.
هک و سرقت دادههای مشتریان AT&T
به حرف های AT&T، دادههای سرقتشده «انگارً مربوط به سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن می باشند و شامل اطلاعات مالی شخصی یا تاریخچه تماس مشتریان نمیبشود». غول مخابراتی آمریکا این چنین اظهار کرده که با «کارشناسان امنیت سایبری برای تجزیهوتحلیل حالت» همکاری میکند و درحالحاضر «شواهدی مبنی بر دسترسی غیرمجاز» به سیستمهای خود وجود ندارد.
هفته قبل گزارشی انتشار شده می بود که در آن صدمهپذیری رمزهای عبور رمزگذاریشده AT&T به این شرکت اظهار شد. رمزهای عبور AT&T طبق معمولً پینهای عددی چهار رقمی می باشند که برای امنیت تماسهای تلفنی منفعت گیری خواهد شد و مطابق تجزیهوتحلیل یک محقق امنیتی، رمزگشایی آنها زیاد ساده است.
هرچند این دادهها نزدیک به دو هفته پیش در یک انجمن مخصوص هک انتشار شده است، «تروی هانت»، محقق امنیت سایبری توضیح میدهد که این نقص داده زیاد همانند به موردی از سال ۲۰۲۱ است که یقیناً AT&T هیچ زمان آن را قبول نکرد. او این چنین توضیح داده که این شرکت مخابراتی امکان پذیر بهزودی با شکایت دستهجمعی مشتریان خود مواجه بشود.
AT&T در سال جاری میلادی با مشکلات امنیتی فرد دیگر نیز مواجه شده است. در ماه فوریه، یک قطعی علتشده می بود تا خدمات تلفن همراه آن بهطور موقت از دسترس هزاران کاربر آمریکایی خارج بشود. یقیناً در آن زمان، AT&T علت این حادثه را یک خطای کدگذاری فنی خبرداد، نه یک دعوا از سوی هکرها.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع

