[ad_1]
بر پایه اظهار گروه ماموت، دیار ماشین و تیگارد موتور به زیرمجموعههای این گروه تبدیل شدهاند. به این علت اکنون گروه ماموت یکی از بزرگترین هلدینگهای خودروسازی سرزمین به حساب میآید. زیرمجموعههای این گروه اکنون شامل دنیای ماموت، ماموت تریلر، ماموت کانکت، ماموت ماشین، مکث موتور، دیار ماشین، تیگارد موتور، دیما دیزل، ویرا دیزل، پیلسان، آتین پارت و آتین ماشین دیزل خواهد شد.
این گروه اظهار کرده است که با همه زیرمجموعههایش در نمایشگاه ماشین تهران ۱۴۰۲ وجود خواهد یافت. نمایشگاه ماشین تهران یا اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲، از دهم الی پانزدهم بهمنماه ۱۴۰۲ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
خرید دیار ماشین و تیگارد موتور توسط گروه ماموت، فعالیت این هلدینگ را در قسمت خودروهای سواری افزایش خواهد داد. گروه ماموت به واسطه اراعه خودروهای سنگین و تریلرها شناخته شده است. اکنون این هلدینگ تصمیم دارد تا فعالیت خود را در عرصه خودروهای سواری و محصولات تجاری سبک افزایش دهد.
نگاهی به دیار ماشین و تیگارد موتور
شرکت سازههای ماشین دیار فعالیت خود را در سال ۱۳۷۹ اغاز کرد. مؤسس این شرکت، مهندس «محسن رادنیا» است که در آن زمان مدیریت مگاموتور از زیرمجموعههای سایپا را بر مسئولیت داشت. نخستین اندوختهگذاران شرکت سازههای ماشین دیار، قطعهسازان و شرکای سایپا بودند. مقصد دیار ماشین در آن زمان، پشتیبانی به مونتاژ رنو سپند می بود که نسخه ایرانیزه رنو ۵ محبوب به حساب میآمد. بخشی از سهام این شرکت در دهه ۱۳۹۰ خورشیدی به مؤسسه مالی و اعتباری کوثر واگذار شد. بعد از این عمل ناظر تحول فعالیت شرکت سازههای ماشین دیار بودیم. خودروهای هاوال و بایک در مقیاس محدود طی این دوران توسط دیار ماشین به بازار ایران اراعه شدند.
شرکت سازههای ماشین دیار از ابتدای سده تازه و بعد از چند سال رکود، فعالیت جدیدی را اغاز کرد. این شرکت با همکاری بایک چین، برندی تازه به نام تیگارد موتور را راهاندازی کرد که تنها محصول آن تا بحال تیگارد X35 بوده است. انتظار میرود بعد از تزریق اندوخته ماموت ماشین به دیار ماشین، ناظر افزایش تنوع محصولات این شرکت باشیم.
[ad_2]
منبع

