[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
«دیوید بکهام»، بازیکن اسبق فوتبال قراردادی را امضا کرد که به جهت آن سفیر جهانی علیاکسپرس (AliExpress)، پلتفرم خردهفروشی آنلاین متعلق به غول فناوری چینی یعنی علیبابا در بازیهای یورو باشد. مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ قرار است در ماه آینده میلادی در آلمان اغاز بشود.
بر پایه گزارش BBC، مطابق قرارداد دیوید بکهام و علیبابا، این ستاره اسبق فوتبال چهره تبلیغاتی کمپین «Score More» پلتفرم علیاکسپرس خواهد می بود که در طول بازیها پخش خواهد شد. این شرکت چینی مقدار پرداختی به کاپیتان اسبق تیم ملی انگلیس را اظهار نکرد.
همکاری دیوید بکهام و شرکت چینی علیبابا در مسابقات یورو
در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲)، پلتفرم تجارت الکترونیک علیاکسپرس با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به توافق رسید. همکاری دیوید بکهام با این شرکت نیز در راستای همین امر انجام میبشود. دیوید بکهام دراینباره حرف های است که علیاکسپرس با اهدای جوایز مورد قیمت به هواداران علتمیبشود آنها زیاد تر جذب مسابقات یورو ۲۰۲۴ شوند.
دیوید بکهام، از زمان آویختن کفشهای فوتبالش در بیشتر از یک دهه پیش، با مجموعهای از برندها و رویدادهای ورزشی مهم همکاری داشته است. بر پایه فهرست افراد ثروتمند ساندی تایمز، بکهام و همسرش ویکتوریا مجموعاً ۴۵۵ میلیون پوند (۵۸۱.۶ میلیون دلار) ثروت دارند.
پیش از علیاکسپرس، دیگر شرکتهای بزرگ چینی ازجمله سازنده خودروهای الکتریکی BYD و غول فناوری Vivo نیز حمایتکننده بازیهای یورو شده بودند. بعد از المپیک و پارالمپیک پاریس، این مسابقات قرار است بزرگترین اتفاقات ورزشی سال باشد.
در کل ۲.۷ میلیون بلیت برای این اتفاقات ورزشی که از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای (۲۵ خرداد تا ۲۴ تیرماه) در ۱۰ شهر از جمله مونیخ و هامبورگ برگزار میبشود، در دسترس قرار گرفته است. مطابق گزارش یوفا، یورو ۲۰۲۰ در کل ۵.۲ میلیارد مخاطب تلویزیونی زنده جهانی داشت. ۳۲۸ میلیون نفر نیز فینال این مسابقات را که در آن انگلیس در ضربات پنالتی ناکامی خورد، تماشا کردند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

