[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
آیا میتوانید موردی را فکر کنید که در آن یک میتسوبیشی میراژ بهتر از یک پورشه ۷۱۸ کیمن T عمل کند؟ قطعا شتاب یکی از آن موارد نیست. با این حال، هنگامی نوبت به عکس العملپذیری موتور آنها میرسد، مدل اقتصادی خودروی اسپرت را ناکامی میدهد.
رسانه Car and Driver در یک مطالعه تازه، زمان شتاب ۰-۶۰ مایل در ساعت (۰-۹۶ کیلومتر در ساعت) یک ماشین را با کارکرد آن در تست ۵-۶۰ مایل در ساعت (۸ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت) قیاس میکند.
چگونگی برتری میتسوبیشی میراژ بر پورشه ۷۱۸ کیمن
میانه بازدید نتایج ۰-۶۰ و ۵-۶۰، یک مسئله دلنشین اشکار شد. تعداد بسیاری از خودروها در زمان شتابگیری میانه حرکت در قیاس با شتابگیری از حالت سکون کندتر می باشند. بدترین کارکرد را پورشه ۷۱۸ کیمن T مدل ۲۰۲۰ تجهیزبه دنده دستی داشت. این مدل اسپرت زمان شتاب ۰-۶۰ مایل در ساعت ۴.۴ ثانیه را ثبت کرد. اما در میانه حرکت با شدت ۵ مایل در ساعت دو ثانیه زیاد تر (۶.۴ ثانیه) طول کشید تا به همان شدت برسد.
پورشه تنها خودروی اسپرتی نبوده است که این کارکرد را از خود نشان داد. بی ام و M235i xDrive گرن کوپه ۲۰۲۰ (۱.۸+ ثانیه) و پورشه کاین کوپه توربو GT مدل ۲۰۲۴ (۱.۷+ ثانیه) نیز بیشترین افت شدت را در تست ۵-۶۰ مایل در ساعت داشتند.
به طور کلی، این مطالعه نشان داد که خودروهای تجهیزبه موتورهای توربوشارژ در تست ۵-۶۰ با مشکل روبه رو می باشند. این مساله معیار خوبی برای مقدار تاخیر قابل انتظار برای راننده است. حتی بهترین خودروی توربوشارژر که توسط این خبرگزاری منفعت گیری شد، یعنی هیوندای سوناتا N-Line مدل ۲۰۲۱، زمان شتاب در میانه حرکت کندتری از حالت سکون (۰.۲+ ثانیه) را ثبت کرد.
موتورهای تنفس طبیعی بهترین کارکرد را دارند
در همین حال، خودروهای تجهیزبه موتور تنفس طبیعی همانند میتسوبیشی میراژ بهترین کارکرد را در این قسمت داشتند. این خودروی اقتصادی کوچک زمان شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۱۲.۸ ثانیه از حالت سکون را ثبت کرد. با این حال زمان شتاب ۵ تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۰.۱ ثانیه سریع تر می بود. خودروهای دیگر، همانند نیسان ورسا ۲۰۲۰، کیا تلوراید ۲۰۲۰ و هوندا پایلوت تریل اسپورت ۲۰۲۳، همه انها زمان شتاب ۰ تا ۶۰ و ۵ تا ۶۰ مایل در ساعت شبیهی را ثبت کردند.

تاخیر توربو توضیح خوبی برای این نتایج است. با این حال رسانه Car and Driver هشدار میدهد که برخی از عوامل خاص در تست عکس العملپذیری پیشرانه نقش دارند. تعداد خودروهای پرفورمنس در لیست خودروهای «کم عکس العملپذیر» امکان پذیر به این اشاره کند که کنترل لانچ و دیگر فناوریها با مقصد بهبود زمان شتاب ۰-۶۰ خودروها -نه زمان ۵-۶۰ مایل در ساعت آنها- طراحی خواهد شد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع

