ویدیوی اولین پرواز پهپاد جنگی XQ-67A آمریکا انتشار شد + ویدیو_دنیای تکنولوژی

تکنولوژی

نوشته شده توسط:

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی

نیروی هوایی آمریکا و یکی پیمانکارانش، شرکت سیستم‌های هوافضای جنرال اتمیکس (GA-ASI)، ویدیویی ۹۰ ثانیه‌ای انتشار کرده‌اند که اولین پرواز پهپاد XQ-67A را مشخص می کند. این پهپاد به گمان زیادً یکی از اولین مثالها در راستای گسترش نسل تازه و موردانتظار هواگردهای رزمی همکار یا CCA است.

این ویدیو مشخص می کند که هواپیمای بدون سرنشین از یک آشیانه سرپویده در تأسیسات عملیات پرواز گری بات (Gray Butte) در شهر پام‌دِیل کالیفرنیا متعلق به کمپانی جنرال اتمیکس خارج می‌بشود، روی باند شتاب می‌گیرد، در آسمان می‌گردد و درنهایت فرود می‌آید.

تصاویر این ویدیوی مختصر، طراحی بی همتا این پهپاد آینده‌نگرانه را مشخص می کند که قرار است همراه با جت‌های جنگی در نبردها شرکت کند. همانند جنگنده‌ها، XQ-67A یک جفت تثبیت‌کننده عمود بر بدنه زاویه‌دار در عقب خود، یک ورودی جت بزرگ (در محل اتاقک خلبان در جت‌های سرنشین‌دار) و چیزی همانند به دهانه‌هایی برای رادارهای دید کناری دارد.

مطابق تصاویر حرکت روی باند، هواپیمای XQ-67A تقریباً هم‌اندازه هواپیماهای شخصی کوچک، همانند سسنا ۱۷۲ اسکای‌هاک (Cessna 172 Skyhawk)، است و همانند تعداد بسیاری از هواپیماهای این دسته، ارابه‌های فرود آن ثابت می باشند و جمع نمی‌شوند. این ویدیو را می‌توانید در پایین تماشا کنید. باید به این نوشته اشاره کنیم که پهپاد در ویدیوی زیر توسط خلبان از راه دور کنترل شده است، بااین‌حال XQ-67A قابلیت پرواز خودکار هم دارد.

XQ-67A، نیای نسل جدیدی از هواپیماهای سرنشین‌دار و هوش مصنوعی آمریکا

پهپاد XQ-67A یک نمونه از مطرح تازه ارتش آمریکا است که در آن تکنولوژی‌های رزمی در مختصر‌ترین زمان ممکن طراحی و ساخته خواهد شد. مقصد از این مطرح این است که ناوگانی از هواپیماهای کم‌هزینه، با فناوری پیشرفته و خودکار طراحی بشود که می‌توانند با هواپیماهای سرنشین‌دار یک شبکه راه اندازی دهند و آن‌ها را حمایتکنند.

این پهپاد تازه در فوریه ۲۰۲۴ رونمایی شد و تصاویر اولین پروازش نیز متعلق به همان ماه می باشند. در ماه آوریل، نیروی هوایی آمریکا این پروژه را تمدید کرد تا کمپانی‌های جنرال اتمیکس و آندوریل (Anduril) به گسترش طراحی‌های خود ادامه دهند. جنرال اتمیکس اظهار کرده که تغییری در طراحی XQ-67A نخواهد داد. آن‌ها این طراحی را «ایستگاه سنجش پروازی» یا OBSS می‌نامند.

این پهپاد روی یک شاسی متداول ساخته شده است و در اولین پرواز خود ثابت کرد که این رویکرد قابلیت عملیاتی شدن دارد. رویکرد شاسی متداول این امکان را فراهم می‌کند که نسخه‌های گوناگون هواپیما با شدت و صرفه‌جویی بالا تشکیل شوند. جنرال اتمیکس هواپیمای XQ-67A را تنها در دو سال طراحی، آزمایش و تشکیل کرد.

بعد از انتشار کردن این ویدیو، نیروی هوایی آمریکای یک قرارداد ۹.۳ میلیون دلاری تازه با جنرال اتمیکس بست تا پژوهش‌های بیشتری انجام دهد. به این ترتیب، نیروی هوایی تا امروز نزدیک به ۶۸ میلیون دلار روی XQ-67A اندوخته‌گذاری کرده است. این چنین مجله نیروی هوایی اظهار کرده که در پاییز امسال، قرارداد جدیدی با یک یا هردو پیمانکار برای ساخت CCA منعقد خواهد شد.

تا این مدت اطلاعات بسیاری می باشند که آشکار نشده‌اند؛ ازجمله حداکثر شدت، برد و ظرفیت بار این هواپیما. این چنین اشکار نیست که محموله‌های این هواپیما دقیقاً چه خواهند می بود و طراحی OBSS قابلیت حمل سلاح را دارد یا نه. یکی از اهداف نیروی هوایی برای طراحی نهایی CCA این است که بتواند سلاح نیز حمل کند. این چنین اشکار نیست که در این ویدیو از اولین پرواز، هواپیما دقیقاً تا چه حدی به‌صورت خودکار پرواز کرده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]