هویت خالق بیت کوین در مستندی از HBO آشکار خواهد شد_دنیای تکنولوژی

تکنولوژی

آواتار از  علی محمدینوشته شده توسط:


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی

مستند جدیدی از شبکه محبوب HBO ادعا کرده که تصمیم دارد هویت واقعی «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت کوین را برملا کند. اگر یافته‌های این مستند به‌طور گسترده پذیرفته بشود، شوک بزرگی برای بازارهای رمزارزی تشکیل خواهد کرد.

«کالن هابک»، مستندساز نامزد جایزه امی که مستند سریالی او با نام «Q: Into The Storm» که تئوری توطئه «کیوانان» (QAnon) و افراد دچار با آن را بازدید می‌کند با تحسین منتقدان روبه رو شده است، این مستند تازه را می‌سازد. زمان پخش آن نیز برای چهارشنبه در نظر گرفته شده است.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

هویت خالق بیت کوین در مستندی از HBO آشکار خواهد شد_دنیای تکنولوژی ۹

هویت واقعی خالق بیت کوین یکی از بزرگ‌ترین رازهای سال‌های تازه بوده است. بعد از انتشار کردن اوراق سفید بیت‌کوین در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، شخص یا اشخاصی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو پروتکل بیت‌کوین را خلق کردند و با جلب حمایتگروهی از متخصصان حوزه کریپتو که به آن‌ها «سایفرپانک» (Cypherpunk) حرف های می‌بشود، آن را به شهرت رساندند.

ادامه مطلب
تبلیغ اپل برای آیپد پرو با موج گسترده‌ای از انتقادات روبه رو شد + ویدیو_دنیای تکنولوژی

اما از سال ۲۰۱۰ تا بحال هیچ خبری از ناکاموتو وجود ندارد.

برملاشدن هویت ساتوشی به‌گفتن خالق بیت کوین می‌تواند سؤالات زیاد بسیاری را تشکیل کند و این چنین همدستی احتمالی با جنایاتی که در آن‌ها از بیت‌کوین منفعت گیری شده را نشان بدهد. این چنین امکان پذیر او به‌گفتن یکی از ثروتمندترین افراد جهان معارفه بشود، چون تخمین زده شده که ساتوشی نزدیک به ۱.۱ میلیون بیت کوین دارد. با این حساب، خالق بیت‌کوین ثروتی در نزدیک به ۶۶ میلیارد دلار خواهد داشت.

ادامه مطلب
قیمت بازار بیت کوین از نقره زیاد تر شد
1728106967 616 هویت خالق بیت کوین در مستندی از HBO آشکار خواهد
هویت خالق بیت کوین در مستندی از HBO آشکار خواهد شد_دنیای تکنولوژی ۱۰

در بین افرادی که زیاد تر مظنون به ساتوشی‌بودن می باشند، می‌توان به «هال فینی»، مهندس نرم‌افزار فقید اشاره کرد که اولین خرید وفروش بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرده است. «دوریان ناکاموتو»، مهندس سیستم، «نیک سابو»، دانشمند کامپیوتر و «آدام بک»، مبدع هش‌کش که این چنین یکی از دو نفر اولی بوده که ایمیلی از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرده، دیگر افراد مظنون می باشند.

مسئله قابل‌دقت دیگر این که با نزدیک‌ترشدن به زمان پخش این مستند، تعدادی کیف‌پول با قیمت از «عصر ساتوشی» برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۹ مجدد فعال شده‌اند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

دیدگاه بسته شده اند.