[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
حلقههای هوشمند نوع تازه محصولات پوشیدنی می باشند که در چند سال اخیراً به بازار اراعه شدهاند و شرکتهایی همانند سامسونگ نیز با محصولاتی همچون گلکسی رینگ تلاش در جلب نظر مشتریان دارند. اما به نظر میرسد که اپل پروژه خود برای ورود به این بازار را لغو کرده است.
به نقل از «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، اپل سپس از چند سال تحقیق داخلی درمورد اراعه یک حلقه هوشمند تصمیم گرفته است که این پروژه را بهطور کلی کنار بگذارد و از برنامههای خود صرفنظر کند. گرمن گزارش میدهد که علت این تصمیم اپل این است که اراعه یک حلقه هوشمند میتواند بهطور بالقوه فروش اپل واچ را افت دهد.
فروش عالی اپل واچ علتصرفنظر اپل از اراعه حلقه هوشمند شده است
اپل واچ اکنون تمرکز مهم اپل در بازار پوشیدنیها است؛ به این علت این کمپانی دلیلی نمیبیند که بخواهد فروش بالای ساعتهای هوشمند خود را با اراعه یک حلقه هوشمند تحتتأثیر قرار دهد. اپلواچ هماکنون پرفروشترین ساعت هوشمند بازار است و سالانه میلیاردها دلار برای اپل درآمدزایی دارد.
درحالیکه تصمیم اپل امکان پذیر برای طرفداران این شرکت ازردهکننده باشد، اما از دیدگاه استراتژیک تصمیمی کاملاً درست بوده است. باید این نوشته را مورد نظر داشت که حلقههای هوشمند تا این مدت محصولات جدیدی در بازار می باشند و تعداد بسیاری از مشتریان با مفهوم آنها آشنا نیستند. این چنین اشکار نیست که آیا تقاضای کافی برای این نوع محصول وجود دارد یا خیر.
اپل واچ اکنون مجموعه کاملی از ابزارهای رهگیری سلامتی را اراعه میدهد و در این عرصه هیچ کمبودی ندارد. این در حالی است که قابلیتهای رهگیری سلامتی حلقههای هوشمند در قیاس با ساعتها زیاد محدودترند؛ به این علت حداقل تا چند سال آینده اپل واچ بهگفتن محصول مهم اپل در عرصه کالاهای پوشیدنی خواهد می بود و این شرکت به اندوختهگذاری روی گسترش قابلیتهای آن ادامه خواهد داد.
شرکتهای محدودی تا به امروز به بازار حلقههای هوشمند ورود کردهاند که از جمله آنها میتوان به سامسونگ با گلکسی رینگ و Oura با سری حلقههای Ring اشاره کرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

