[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
همکاری تویوتا و بی ام و یکی از اتفاقات خجسته صنعت خودروسازی است، همانند ساخت نسل تازه بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا. این دو خودروساز آلمانی و ژاپنی تصمیم گرفتهاند موتور درونسوز اعجابانگیزی بسازند. به حرف های مدیران این دو شرکت، پیشرانه مشترک تویوتا و بی ام و همهچیز را تحول میدهد!
با دشوار شدن قوانین زیستمحیطی در اقصینقاط جهان این چنین نیاز به پیشرانههای سازگار با محیطزیست و نوآوریهایی برای افت انتشار کردن کربن دیاکسید حس میبشود. موتورهای برقی، هیبریدی و هیدروژنی راهکارهای جاری این مشکل می باشند. یقیناً تویوتا و بی ام و به موضوعی فراتر از آن فکر میکنند.
مقصد همکاری مشترک تویوتا و بیامو تشکیل زیاد موتورهای هیدروژنی برای افت هزینه همهشده آنها است. هزینه گسترش خودروهای هیدروژنی زیاد بالاست؛ همین قضیه خودروسازان را ناچار میکند از اندوختهگذاری روی این خودروها اجتناب کنند. باوجوداین، تویوتا و بیامو میخواهند از طریق به اشتراکگذاری منبع های، هزینهها را افت دهند؛ برای مثال تویوتا میرای با قیمتی نزدیک به ۱۹ هزار یورو فروخته میبشود اما هزینه تشکیل آن سهبرابر قیمت آن است.
تویوتا و بی ام و با همکاری یکدیگر، شبکه توزیع هیدروژن میسازند
تویوتا و بی ام و در کنار تشکیل موتورهای هیدروژنی تازه، شبکهای از ایستگاههای پمپ هیدروژن را نیز خواهند ساخت. جزئیات این برنامه اظهار نشده است اما به گمان زیادً دو خودروساز بهجستوجو راه اندازی ساختاری همانند پمپ بنزینهای معمولی می باشند. تویوتا و بیامو پیشبینی میکنند هیدروژن تا سال ۲۰۴۰ به منبع مهم انرژی برای خودروها تبدیل خواهد شد. این پیشبینی جسورانه مشخص می کند خودروهای هیدروژنی نهفقط از خودروهای الکتریکی، بلکه از خودروهای هیبریدی پلاگین نیز پیشی خواهند گرفت.

اگرچه چشم انداز زیرساخت هیدروژن امیدوارکننده است، یکی از بزرگترین مانع ها این است که مطمعن حاصل بشود شبکه توزیع هیدروژن با سرعتی مطابق تقاضای مصرفکننده رشد میکند. خودروهای برقی اکنون بهعلت راحتی شارژ و دسترسی گسترده ایستگاههای شارژ عمومی، مزیت رقابتی دارند اما با گسترش فناوری هیدروژن، میتواند چشمانداز این فناوری را تحول دهد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

