[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
یوتوب اخیراً دور جدیدی برای مقابله با سرویسهای مسدودکننده تبلیغات اغاز کرده و این بار حتی برخی راه حلهای دورزدن این سیاست در مرورگر فایرفاکس نیز مسدود شدهاند؛ کاری که با عکس العمل منفی کاربران مواجه شده است.
بر پایه گزارش «9to5google»، یوتوب سال قبل بهصراحت خبرداد برای تماشای ویدیوها یا باید تبلیغات را ببینید یا اشتراک پریمیوم بخرید؛ بهاینترتیب کاربران دارای مسدودکنندههای تبلیغات دیگر نمی توانند ویدیوها را پخش کنند، مگر این که این سرویس را غیرفعال کرده باشند؛ تصمیمی که تعداد بسیاری از ادبلاکرهای محبوب را از کار میاندازد.
محدودیت تازه یوتوب برای سرویسهای مسدودکننده تبلیغات
یوتوب اخیراً محدودیتهای جدیدی برای کاربران سرویسهای مسدودکننده تبلیغات اعمال کرده می بود. این محدودیتها علتشده می بود کاربران فقط بتوانند ۳ ویدیو ببینند و بعد از آن مطلبهایی مبنیبر غیرفعالکردن مسدودکننده تبلیغات یا خرید اشتراک پریمیوم دریافت کنند اما برخی کاربران هم چنان تلاش میکنند از راههای گوناگون این محدودیت را دور بزنند
در ۲۴ ساعت قبل، یوتوب انگارً عمل های دفاعی خود را تحکیم کرده و اکنون کاربران بیشتری زمان منفعت گیری از مسدودکنندهها با مطلبهایی همانند مسدودکننده تبلیغات در یوتوب مجاز نیست یا منفعت گیری از مسدودکننده تبلیغات ناقض قوانین یوتوب است، روبه رو خواهد شد.
باوجود روشن بودن موضع یوتوب، این عمل های با اعتراض تعداد بسیاری از کاربران در پلتفرمهایی همانند ردیت روبه رو شده است. برخی از آنها خواستار عقبنشینی یوتوب شدهاند و برخی دیگر نیز سیاستهای گوگل را به باد انتقاد گرفتهاند؛ سیاستهایی که در اصل برای فراهم درآمد تولیدکنندگان محتوا اجرا خواهد شد.
این چنین در بهروزرسانی فرد دیگر، یوتوب تایمری به پنجره هشدار اضافه کرده تا کاربران را زیاد تر تحت سختی بگذارد. این تایمر اشکار میکند کاربران چه مقدار زمان دارند پیش از نمایش تبلیغات، ابزار ادبلاکر خود را غیرفعال کنند.
این کشمکش بین یوتوب و کاربران منفعت گیریکننده از مسدودکننده تبلیغات همانند بازی موش و گربهای است که به نظر میرسد یوتوب تصمیم ندارد به این زودیها از آن دست بکشد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

