هیوندای می‌گوید دیگر فردی گیربکس دستی نمی‌خواهد_دنیای تکنولوژی

تکنولوژی

نوشته شده توسط:

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی

معاوضه دنده به‌صورت دستی درحال تبدیل شدن به یک هنر از یاد رفته است. امروزه اکثر خودروسازان پدال سوم را از محصولات خود حذف کرده‌اند. اگرچه راحتی کار با گیربکس اتوماتیک غیرقابل تکذیب است، اما دلایل فرد دیگر برای حذف تدریجی گیربکس‌ دنده دستی وجود دارد.

سیستم‌های پشتیبانی‌راننده سازگاری بیشتری با گیربکس‌های اتوماتیک دارند. گسترش خودرویی با هر دو نوع جعبه‌دنده هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و با دقت به افت تقاضا برای گیربکس‌های دستی، جبران این هزینه‌ها دشوار است. مقررات آلایندگی نیز نقش مهمی دارند، چرا که گیربکس‌های اتوماتیک مدرن طبق معمولً کارآمدتر از مثالهای دستی می باشند.

بااین‌حال علت مهم افت تشکیل گیربکس‌های دستی، افت تقاضا است. اگر افراد بیشتری خودروهایی با سه پدال بخرند، امکان پذیر خودروسازان تمایل بیشتری برای تشکیل آن‌ها داشته باشند؛ اما این‌طور نیست.  

با دقت به افت تشکیل مدل‌های اسپرت و افزایش اراعه خودروهای الکتریکی، این حالت به گمان زیادً بدتر خواهد شد. «تایرون جانسون»، مدیر مرکز فنی هیوندای اروپا در آلمان، در مصاحبه‌ای با Car Magazine، نظرات قابل‌توجهی فرمود. او در این بین او گفت که «دیگر فردی گیربکس دستی نمی‌خواهد».

گیربکس دستی درحال انقراض است

احتمالا این اظهارنظر اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما حقیقت این است که گیربکس‌های دستی درحال نابودی می باشند و تنها تعداد مقداری از خودروسازان تا این مدت آن‌ها را رها نکرده‌اند. حتی پورشه هم دیگر مدل ۹۹۲.۲ ۹۱۱ Carrera S را با گیربکس دستی تشکیل نمی‌کند، به این علت که تنها نزدیک به ده درصد از مشتریان آن را با جعبه‌دنده دستی خواست داده‌اند.

جانسون این چنین معتقد است که مشتریان دیگر ترمز دستی یا کلاستر آنالوگ هم نمی‌خواهند. این نوشته به گمان زیادً برای زیاد تر مشتریان زیر ۴۰ سال صدق می‌کند. در بین رانندگان قدیمی‌تر، امکان پذیر درصد بیشتری تا این مدت بخواهند اهرم ترمز دستی را بکشند یا به شدت‌سنج و دورسنج موتور واقعی خیره شوند.

جانسون او گفت که ما نباید دلواپس افت اراعه خودروهای اسپرت با پیشرانه درون‌سوز باشیم. او ادعا کرد که مدل‌های قدیمی‌تر کیلومترها با آیونیک 5N فاصله دارند. او استدلال کرد که خودروهای الکتریکی طی ۱۰ سال قبل به اندازه خودروهای بنزینی در ۱۰۰ سال قبل تکامل یافته‌اند. او گفت صداهای مصنوعی موتور که توسط بلندگوها پخش خواهد شد جانشین خوبی برای غرش یک موتور درون‌سوز می باشند.

گیربکس دستی

خودروسازان به‌طور منطقی نمی‌خواهند روی ویژگی‌هایی اندوخته‌گذاری کنند که مشتریان مقداری دارند، چون این کار صرفه اقتصادی نخواهد داشت. در صنعتی که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتال و هزینه‌ها صرفه‌جو شده است، گیربکس‌های دستی تبدیل به آثاری هنری شده‌اند که مشتریان زیاد مقداری خواهان آن‌ها می باشند.

فراری به تازگی حرف های است که اگر گیربکس دستی می‌خواهید، یک خودروی دست دوم بخرید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]