[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دنیای تکنولوژی
برخی از سرویسهای مایکروسافت ۳۶۵ از روز قبل با مشکلاتی مواجه شدند که علتشد کاربران نتوانند از برنامههای ابری ازجمله ورد و پاورپوینت منفعت گیری کنند. درحالیکه غول ردموندی روز سهشنبه به «یک مشکل شبکه احتمالی» اشاره کرده می بود، اکنون در بیانیه جدیدی حرف های شده که این مشکل از یک دعوا سایبری ناشی شده است.
گزارشهای مربوط به اختلال برنامههای مایکروسافت ۳۶۵ صبح روز سهشنبه در DownDetector افزایش اشکار کرد. بااینحال، مشکل انگارً تا بعدازظهر سهشنبه رفع شد و مایکروسافت در آن زمان خبرداد که مرکز مدیریت Microsoft 365 و سرویس ابری Azure در دسترس می باشند.
به این علت، مایکروسافت کمتر از دو هفته بعد از اختلال گسترده مربوط به شرکت امنیت سایبری کراوداسترایک (CrowdStrike) که نزدیک به ۸.۵ میلیون رایانه ویندوزی در سراسر جهان را با مشکل روبه رو کرد، با اختلال فرد دیگر مواجه شد.
اشاره مایکروسافت به دعوا سایبری
مطابق گزارش بیبیسی، مایکروسافت در بیانیهای حرف های است:
«درحالیکه این اختلال توسط یک دعوا DDoS اغاز شده می بود، بازدیدهای اولیه ما مشخص می کند که یک اشتباه در سیستم دفاعی ما علتتقویت دعوا شده است.»
در حملات DDoS یا محرومسازی از دسترسی به سرویس تلاش میبشود تا با ارسال خواستهای مکرر به یک وبسایت یا سرویس آنلاین، آن سرویس غیرقابلدسترس یا آفلاین بشود.
اختلال مایکروسافت برای سرویسهایی که به پلتفرمهای غول فناوری متکی می باشند اثرگذار بوده است. ازجمله آنها میتوان به شرکت فراهم آب Cambridge Water اشاره کرد که با انتشار کردن یک پست در ایکس میگوید:
«بهعلت اختلال جهانی مایکروسافت Azure، ابراز یک مشکل در وبسایت ما چندین سرویس از جمله MyAccount و PayNow را تحت تأثیر قرار داده است.»
مایکروسافت از سال قبل تا بحال با حملات سایبری بسیاری دستوپنجه نرم کرده که این نوشته تعداد بسیاری از کارشناسان را دلواپس کرده است. همه این موارد علتشده می بود تا «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت در خردادماه در کنگره شهادت بدهد و بگوید که تحکیم امنیت «حتی از کار این شرکت در عرصه هوش مصنوعی» نیز مهمتر خواهد می بود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]

